Комп’ютерне моделювання об’єктів і процесів. Комп’ютерне моделювання



УВАГА: Якщо у вас російськомовний інтерфейс, функцію потрібно вводити на російській мові. Функція INT на російській мові називається ЦЕЛОЕ

Завдання (10(11) клас. Рівень стандарту. Практичні завдання з інформатики за підручником Й.Я.Ривкінда 2018 року.):

На святкування Дня захисника Вітчизни зібрали певну суму грошей і вирішили купити 3 кг цукерок І виду, 2 кг цукерок ІІ виду і на залишок грошей кілька пляшок лимонаду. За якою ціною потрібно купувати цукерки І виду і ІІ виду, щоб можна було б купити хоча б 4 пляшки лимонаду?
Вхідними даними у цій задачі є: зібрана сума грошей (s), ціна 1 пляшки лимонаду (x). Кінцевими результатами: ціна 1 кг цукерок І виду (с1), ціна 1 кг цукерок ІІ виду (с2), за яких можна купити хоча б 4 пляшки лимонаду. Створимо математичну модель. Якщо купити 3 кг цукерок І виду, 2 кг цукерок ІІ виду, то на це потрібно буде витратити 3*c1+2*c2 грн. Тоді на лимонад залишиться (s–3*c1–2*c2) грн. І якщо ціна однієї пляшки лимонаду x грн, то кількість пляшок лимонаду (n), які можна буде купити на залишок грошей, дорівнює: n = int((s–3*c1–2*c2)/x). У наведеній формулі int (англ. integer — цілий) — ціла частина числа. Адже частка (s–3*c1–2*c2)/x може бути дробовим числом, і тоді кількість пляшок лимонаду, які можна купити, дорівнюватиме цілій частині цього числа. Якщо ж частка буде цілим числом, то його ціла частина дорівнює самому цьому числу. Створимо комп'ютерну модель, використавши табличний процесор. Для цього: 1. Запустіть табличний процесор. 2. Уведіть у клітинки B2..F2 текст відповідно до зразка на малюнку 2.5, а. 3. Виділіть клітинки діапазону B2..F2. 4. На вкладці Основне в групі Вирівнювання виберіть кнопку Переносити по словах, щоб тексти у цих клітинках розташовувалися в кілька рядків. 5. Уведіть у клітинки B3..E3 числа. Наприклад такі, як на зразку на малюнку 2.5, а). 6. Уведіть у клітинку F3 формулу: =INT((B3–3*C3–2*D3)/E3).
Функція INT на російській мові називається ЦЕЛОЕ 7. Змінюйте числа в клітинках C3 i D3, поки в клітинці F3 не одержите число 4 або більше (один з таких варіантів наведено на малюнку 2.5, б). 8. Знайдіть 3 набори шуканих значень цін І і ІІ видів цукерок і запишіть їх у зошит. 9. Змініть число в клітинці B3. 10. Змінюйте числа в клітинках C3 i D3, поки в клітинці F3 не одержите число 4 або більше. 11. Знайдіть 3 набори шуканих значень цін І і ІІ видів цукерок і запишіть їх у зошит. 12. Змініть число в клітинці А3. 13. Змінюйте числа в клітинках C3 i D3, поки в клітинці F3 не одержите число 4 або більше. 14. Знайдіть 3 набори шуканих значень цін І і ІІ видів цукерок і запишіть їх у зошит. 15. Збережіть електронну книгу у вашій папці у файлі з іменем вправа 2.1_1. 16. Закрийте вікно табличного процесора.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Азбука Морзе Українською

Python: Урок 3. Типи даних в програмуванні. Визначення змінної

Компетентнісні задачі - 9 клас, Google Клас